Pages

Η «ποπ αρτ» θρηνεί έναν από τους ηγέτες της

Ο Αμερικανός καλλιτέχνης Τζέιμς Ρόζενκουιστ, ο οποίος διαδραμάτισε σημαντικό ρόλο στη διάδοση του κινήματος της «ποπ αρτ» με τους πίνακες και τις εγκαταστάσεις του, έφυγε από τη ζωή χθες, σε ηλικία 83 ετών, σύμφωνα με την επίσημη ιστοσελίδα του.
Γεννημένος στις 29 Νοεμβρίου 1933 στη Νότια Ντακότα, ξεκίνησε την σταδιοδρομία του φιλοτεχνώντας διαφημιστικές πινακίδες, προτού εγκατασταθεί σε ένα στούντιο στο Μανχάταν, για να δουλέψει πάνω στις δικές του ιδέες και δημιουργίες.
«Οι αφίσες μου ήταν καθαρή τέχνη» εξηγούσε ο ίδιος, μιλώντας σε ιδιωτικό ραδιοφωνικό σταθμό το 2004, αναφερόμενος στην αντικειμενική δυσκολία να αναπαραστήσει πιστά το πρόσωπο των κινηματογραφικών αστέρων στις διαφημιστικές αφίσες των ταινιών που φιλοτεχνούσε.
Η πρώιμη αυτή εμπειρία του τον έφερε σε επαφή με την αισθητική της διαφήμισης, που αποτελούσε ένα από τα προτάγματα και τις καθοριστικές επιρροές της «ποπ αρτ», την οποία το κίνημα επανανερμήνευσε, χρησιμοποίησε και μετέστρεψε.
Ο Ρόζενκουιστ ενσωμάτωσε επίσης στα πρώιμα έργα του μία σειρά από καταναλωτικά αντικείμενα, μία άλλη πτυχή της δημιουργικής τεχνικής της «ποπ αρτ».
Ο Ρόζενκουιστ, μαζί με τους Άντι Γουόρχολ και Ρόι Λίχτενσταϊν, θεωρούνται από τους θεμελιωτές της «ποπ αρτ», ενός κινήματος που, ενώ αρχικά είχε αντιμετωπιστεί αρνητικά από τους «ιδαλγούς» της καλλιτεχνικής καθαρότητας, έμελλε τελικά να καθιερωθεί και να γίνει κυρίαρχο ρεύμα στον κόσμο της Τέχνης.
Το πλέον διάσημο έργο του είναι το F-111, ένας κολοσσιαίων διαστάσεων -3 μ.ύψους και 26 μ. μήκους- πίνακας του 1964-65, όμως και η σειρά των «σπαγγέτι» αποτελεί άλλο ένα από τα σήματα-κατατεθέντα της παραγωγής του, μαζί με την επίσης γνωστή μικρή κοπέλα με την κάσκα και το Ατομικό Μανιτάρι.

Ο τελευταίος πίνακας είναι από τους πιο χαρακτηριστικούς του κινήματος και της τεχνοτροπίας του και εκτίθεται στο ονομαστό Μουσείο Μοντέρνας Τέχνης της Νέας Υόρκης (ΜοΜΑ).

Press

ΤΕΧΝΗ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου